لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان یکی از مقاطع فولادی ارزشمند و کاربردی در صنایع است که برای انتقال سیالات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها که با نام لوله بدون درز نیز در بازار شناخته می شوند، طول عمر بسیار بالایی دارند و از تنوع بالایی نیز برخوردارند. از آن جایی که این محصولات جزء پرفروش ترین های بازار محسوب می شوند، تصمیم داریم در این مطلب به این موضوع بپردازیم که لوله مانیسمان چیست و چرا استفاده از آن در صنایع تا این اندازه اهمیت دارد؟

 

شناخت بهتر لوله مانیسمان 

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید، احتمالا برایتان سوال پیش آمده که لوله مانیسمان چیست و این محصول چه تفاوت و تمایزی نسبت به دیگر انواع لوله دارد؟ لوله مانیسمان یا لوله بدون درز، یکی از انواع لوله صنعتی در بازار است که به دلیل ویژگی های منحصر  به فرد خود به یکی از محبوب ترین و کارآمدترین لوله ها تبدیل شده است. این لوله در گروه لوله های فولادی قرار می گیرد و دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال یک لوله با طول عمر بالا هستید که بتواند سیالات مختلف و حساس را به نقاط دوردست انتقال دهد، لوله مانیسمان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

مهم ترین مصرف کنندگان و متقاضیان لوله مانیسمان، صنایع نفت و گاز هستند که هم برای نگهداری و هم برای انتقال سیالات شیمیایی از آن استفاده می کنند. اما علت اینکه به این لوله ها، لوله بدون درز می گویند چیست؟ خب در فرایند تولید لوله مانیسمان بر خلاف لوله های درزدار، درز یا شکافی بر روی آن ها ایجاد نمی شود و اگر سطح خارجی و داخلی آن ها را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کاملا یکپارچه هستند.

 

لوله مانیسمان چیست؟ انواع رده های آن

 

برای بررسی قیمت و خرید لوله مانیسمان وارد لینک روبرو شوید - قیمت لوله مانیسمان

 

انواع استانداردهای لوله مانیسمان

در ساخت لوله مانیسمان از 5 استاندارد مختلف بهره گرفته شده است که این 5 استاندارد به شرح زیر هستند:

 

  • استاندارد DIN

این استاندارد در ساخت انواعی از لوله های صنعتی به کار می رود که البته لوله مانیسمان یکی از آن هاست. استاندارد DIN یک استاندارد در سطح اتحادیه اروپا به شمار می رود که ابعاد لوله در آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

  • استاندارد API

همانطور که اشاره کردیم، لوله مانیسمان به طور خاص برای انتقال نفت و گاز که قابلیت اشتعال داشته و از حساسیت بالایی برخوردار هستند به کار می رود. استاندارد API دقیقا برای چنین صنایعی تعریف شده که ریسک پذیری و دقت در آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

  • استاندارد ASME

به این دلیل که لوله مانیسمان در شرایط فشار و دمای بالا بیشترین استفاده را دارد، از استاندارد ASME بهره مند می شود. این استاندارد برای مخازن تحت فشار و دیگ های بخار مورد استفاده قرار می گیرد و رده لوله مانیسمان در آن حائز اهمیت است. (اگر نمی دانید منظور از رده لوله مانیسمان چیست، بایستی بگوییم این عبارت به میزان ضخامت لوله اشاره دارد.)

 

  • استاندارد ASTM

این استاندارد خود، 12 هزار نوع استاندارد را شامل می شود که بیشتر از 100 نوع آن، متعلق به لوله های مانیسمان است. معمولا برای مواردی که با انتقال روغن، آب، هوا و بخار روبرو هستیم از این استاندارد در ساخت لوله ها استفاده شده است.

 

  • استاندارد ANSI

از رایج ترین استانداردهای جهانی در ساخت لوله های مانیسمان استاندارد ANSI است که تمامی استانداردهای ASTM, ASME و... جزئی از آن محسوب می شوند.

 

 

مهم ترین کاربردهای لوله مانیسمان

اگر می خواهید بدانید مهم ترین کاربردهای لوله مانیسمان چیست و از این لوله ها در چه صنایعی استفاده می شود تا پایان این بخش با ما همراه باشید. از مهم ترین موارد مصرف لوله های مانیسمان عبارتند از:

  • صنایع پالایشگاهی
  • صنایع پتروشیمی
  • خطوط استخراج نفت و گاز و انتقال آن ها
  • کاربرد در مبدل حرارتی و گرمایی
  • کاربرد در خطوط هیدرولیک
  • کاربرد در خطوط صنایع دارویی
  • کاربرد در خطوط صنایع غذایی
  • صنعت خودروسازی
  • صنایع هوافضا
  • کاربرد در بویلرها
  • مخازن تحت فشار
  • دیگ های بخار
  • کاربرد برای انتقال سیالات حساس و پرفشار
  • کاربرد در صنعت کشاورزی برای آبرسانی های صنعتی و...

 

 

 

لوله مانیسمان و بهترین مراکز خرید آن

 

 

بهترین مراکز خرید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان به دلیل جایگاه مهمی که در صنایع مختلف دارد، توسط شرکت ها و کارخانجات مختلفی ساخته می شود. به دلیل افزایش میزان تقاضای بازار، خرید و فروش این محصولات نیز از رونق قابل توجهی برخوردار شده است. از همین رو می توان به راحتی با کمی جستجو و تحقیق به بهترین مراکز خرید لوله مانیسمان دسترسی پیدا کرد. این مراکز خدمات خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین در اختیار مشتریان قرار می دهند و اطلاعات دقیق و کاملی در خصوص هر محصول ارائه می کنند.

 

 

رایج ترین سوالات درباره لوله مانیسمان چیست؟

 

  1. تفاوت بین لوله درزدار و  لوله مانیسمان چیست؟

تفاوت های این دو محصول ناشی از مواد اولیه، روش تولید، قدرت تحمل فشار، ضخامت لوله ها و کاربردهایی است که هر کدام از آن ها دارند.

 

  1. روش تعیین میزان کیفیت لوله مانیسمان چیست؟

وجود چنین و چروک، حفره و شیار، شکاف، ترک و موج در سطح لوله می توانند نشانه هایی از تقلبی بودن محصول باشند.

 

  1. کاربرد لوله مانیسمان رده 40؟

از این لوله ها برای لوله کشی آتش نشانی، لوله کشی گاز فشار قوی، تاسیسات سرمایش و گرمایش ساختمان ها و... استفاده می شود.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943