همه چیز درباره لوله ساختمانی

لوله ساختمانی نقش مهمی در صنعت ساخت و ساز خانه ها دارد. امروزه به دلیل افزایش خانه ها و پیشرفت صنعت ساختمان سازی، لوله کشی قدیمی نمی تواند همه نیاز های بشر در این دوره را پاسخ دهد. به تدریج لوله های جدیدی که زیر نظر مهندسان متخصص و مواد اولیه باکیفیت ساخته شده است، بهترین انتخاب برای ساختمان های مدرن است. اولویت بندی شما برای انتخاب بهترین لوله ساختمانی چگونه است؟ در ابتدا لازم است بگویم، تشخیص نوع استفاده در ساختمان می تواند شما را به انتخاب صحیح تری نزدیک کند.

به عنوان مثال افرادی که در زمینه صنایع حساس مثل خطوط برج ها و آتش نشانی نیاز به لوله مقاوم دارند، مانیسمان بهترین گزینه برای آنها است. لازم به ذکر است که قیمت لوله مانیسمان ، نسبت به خدمات و مزیت های فراوانی که ارائه می دهد، مناسب است. پس جنس نسبت به نیازی که دارید، متفاوت است. حال می خواهیم شما را با انواع لوله کشی در ساختمان و همچنین بهترین لوله ساختمانی آشنا کنیم.  

 

ویژگی لوله مناسب ساختمان

لوله ساختمانی باید توسط عالی ترین مواد اولیه تهیه شده باشد. همچنین باید بر اساس آخرین استاندارد های داخلی و خارجی تولید و ارائه شود. بررسی این مشخصات، اهمیت بالایی دارد. به طور کلی بهتر است باکیفیت ترین و بهترین برای آبرسانی به ساختمان را از دیگر لوله ها تفکیک کرده و متناسب با نوع نیاز خود، خرید خود را نهایی کنید. البته پیش از خرید، مطمئن شوید که قطعاً محصول انتخابی می تواند انتظار شما را برآورده کند! در غیر این صورت آسیب های جدی به سازه و سیستم آب رسانی وارد می شود که خرج دوباره روی دستتان خواهد گذاشت.

لوله ساختمانی در صورتی کاملاً مناسب است که قیمت مقبولی نیز داشته باشد. قیمت مناسب و اقتصادی ، دیگر ویژگی مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید. توجه به مقدار بودجه، انتخاب های مناسب تری را جلوی دستتان می گذارد. چراکه ممکن است قیمت یک لوله در حالی که عالی و همه چیز تمام است، متناسب با بودجه شما نباشد. در این صورت انتخاب شما منجر به خرید نخواهد شد.

تا اینجای کار متوجه شدید که پیش از خرید، موارد بسیاری لازم است که بررسی شود. همچنین متوجه شدید که هر یک از لوله های ساختمانی را باید در جای خود به کار برد. زیرا جنس و متریال هر لوله، در جایی که قرار است از آن استفاده شود، متفاوت است. پس لوله کشی ساختمان مبحث مهمی در ساخت و ساز یک بنا است که انواع مختلفی دارد. به همین علت در ادامه به انواع لوله کشی ساختمان و مکان های مختلف قابل نصب در هر خانه خواهیم پرداخت.

 

انواع لوله‌ کشی ساختمان

 

لوله مناسب ساختمان

 

  • لوله کشی آب

لوله ساختمانی در زمینه آبرسانی، بیش از هر مورد دیگری استفاده می شود. در ابتدا این لوله کشی به شکل رو کار انجام می شد. همچنین برای انتقال آب و مواد به شکل روکار، از لوله های فلزی کمک می گرفتند. اما به دلیل فرسودگی و زنگ زدگی این نوع لوله ها در محیط باز، در حال حاضر لوله ساختمانی اغلب به شکل توکار نصب و اتصال می خورد. در لوله کشی توکار، دیگر به مشکلاتی همچون نشت آب و تعویض و تعمیر مجدد لوله، رو برو نخواهید شد.

 

  • لوله کشی فاضلاب

لوله ساختمانی برای فاضلاب، طریقه استفاده متفاوتی دارد. به طور کلی فاضلاب ها خاکستری و یا سیاه هستند. برای فاضلاب های سیاه، از نوع لوله ساختمانی با شیب زیاد، سطح داخلی یکدست و ضخامت بیشتر استفاده می شود. این کار باعث انتقال سریع تر مواد، بدون آسیب دیدگی می شود. فاضلاب هایی همچون فاضلاب زیر سرویس بهداشتی هر خانه، در دسته فاضلاب های خاکستری قرار می گیرد. لوله پلی اتیلن و لوله PVC، از جمله لوله های مناسبی هستند که در شبکه فاضلابی منازل کاربرد دارند.

 

  • لوله کشی گاز

لوله ساختمانی در زمینه لوله کشی گاز نیز اهمیت دارد. این لوله کشی، یکی از حساس ترین و دشوار ترین لوله کشی ها است. این لوله کشی نیاز به دقت بسیار دارد. جنس لوله انتخابی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به آب و هوای حاکم بر منطقه، می توان برای لوله کشی گاز، از انواع لوله فولادی کمک گرفت. لوله های فولادی برای این کار بسیار مناسب هستند. متداول ترین راه برای لوله کشی گاز، روش توکار با استفاده از لوله های فولادی، همچون لوله گالوانیزه و لوله مانیسمان می باشد. 

 

  • لوله کشی پکیج و شوفاژ

لوله ساختمانی انواع مختلفی دارد. یکی دیگر از انواع لوله کشی های مهم با استفاده از لوله ساختمانی، لوله کشی پکیج و شوفاژ است. نکته بسیار مهم در این نوع لوله کشی این است که باید مسیر جریان لوله ها را تشخیص داد تا باعث گرمایش سالم محیط شود. همچنین تشخیص جریان لوله ها، سبب تسهیل انجام تعمیرات و هواگیری لوله می شود. برای انتقال گاز ها، لوله گازی بهترین انتخاب ممکن به عنوان یک لوله ساختمانی است. البته لوله های پلی اتیلن نیز در زمینه لوله کشی گاز ها استفاده می شوند. بهترین راه برای بدست آوردن قیمت لوله ارتباط برقرار کردن با کارشناسان فروش می باشد.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943