ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست؟

ورق گالوانیزه ذوزنقه شکل خاصی از ورق گالوانیزه و یکی از پرکاربردترین ورق­ها به‌خصوص در سقف شیروانی می­باشد. در صورت لزوم آن را رنگ می­زنند تا ظاهر زیباتر و رنگی پیدا کند. به دلیل اینکه این نوع ورق گالوانیزه است تمامی مزایای ورق گالوانیزه را دارا است. قیمت ورق گالوانیزه به دلیل فرایند بیشتری که بر ورق به‌منظور روی­اندود کردن آن انجام می­گیرد نسبت به ورق فلزی معمولی بالاتر است. 

در صورت نیاز رنگ می­زنند و ورق فلزی با این کار ظاهر زیباتر و رنگی به دست خواهد آورد. قیمت ورق رنگی نیز به دلیل لایه­ های رنگ بکار رفته در آن که به­ صورت الکترواستاتیک بر روی ورق فلزی قرار می­گیرد و لایه پوششی از جنس اپوکسی یا پلی‌اورتان که روی ورق رنگی ایجاد می­گردد قیمت بالاتری نسبت به ورق فلزی بدون رنگ خواهد داشت. می­توان گفت که ورق گالوانیزه ورق فلزی است که توسط روش گرم یا توسط روش الکتروگالوانیزه روی­اندود شده و لایه­ای از فلز روی بر سطح ایجاد می­شود تا ورق مورد نظر در مقابل رطوبت، خوردگی و زنگ­زدگی مقاومت بالاتری داشته باشد. اگر تمایل دارید با ورق گالوانیزه ذوزنقه و ویژگی­ها و کاربردهای آن آشنا شوید و از تفاوت­های این ورق با ورق کرکره سینوسی مطلع شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه

 

 

 

معرفی کوتاه ورق گالوانیزه ذوزنقه

در ورق گالوانیزه مربعی موج­های مربعی شکلی در عرض ایجاد می­شود. باتوجه‌به سفارش مشتری موج­های مربعی بر آن ایجاد می­شود. ورق گالوانیزه ذوزنقه به‌صورت بدون رنگ یا رنگی تولید می­گردند. ورق گالوانیزه معمولی و بدون زنگ را با یک‌لایه رنگ کوره­ای یا با یک‌لایه الکترواستاتیک رنگ می­کنند. ورق گالوانیزه رنگی به انواع مختلفی چون ورق گالوانیزه ذوزنقه، ورق کرکره سینوسی تقسیم می­شوند. ورق گالوانیزه ذوزنقه در ضخامتی بین 3/0 تا 2 میلیمتر و عرضی بین 100 تا 125 سانتیمتر و طولی بنابه‌درخواست مشتری دارند تولید می­شوند.

مهم­ترین کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه در سقف­های شیروانی، ویلا، سوله­ های صنعتی و ورزشی، حصار دور زمین و ساختمان، استفاده در عرشه فولادی ساختمان یا متال دک (ورق گالوانیزه ذوزنقه بدون رنگ به‌عنوان سقف عرشه فولادی استفاده می­شود)، ساندویچ پانل سقفی در صنعت ساختمان مورداستفاده قرار می­گیرد. به‌منظور تهیه ورق گالوانیزه ذوزنقه ورق را بر روی شافت­هایی که با یاتاقان مهار شده­اند قرار داده و باتوجه‌به نوع فرایند فرمینگ به‌صورت ذوزنقه­ای یا به طور ورق کرکره سینوسی فرم می­دهند. ورق گالوانیزه ذوزنقه علاوه بر داشتن ظاهری زیبا، قیمت مناسب دارد. سریع و آسان نصب می­شوند و وزنی سبک دارند. ورق گالوانیزه ذوزنقه یکپارچه هستند و در برابر رطوبت و خوردگی به دلیل گالوانیزه بودن مقاوم هستند.

 

ورق گالوانیزه ذوزنقه سه حالت دارد:

  • ورق گالوانیزه ذوزنقه قدیمی یا ke3 که عرض آن 102 سانتیمتر و عرض ورق ذوزنقه­ای به طور مفید روی کار 88 سانتیمتر خواهد شد.
  • ورق گالوانیزه ذوزنقه جدید یا ke2 که عرض آن 110 سانتیمتر و عرض ورق ذوزنقه­ای به طور مفید روی کار 100 سانتیمتر خواهد شد.
  • ورق گالوانیزه ذوزنقه مدرن یا kn1 که عرض آن 117 سانتیمتر و عرض ورق ذوزنقه­ای به طور مفید روی کار 100 سانتیمتر خواهد شد.

ورق گالوانیزه ذوزنقه در برابر خوردگی و زنگ­زدگی مقاومت بالایی دارند، در مقابل شکستگی و پارگی به مدت‌زمان طولانی مقاومت می­کنند، سطح ورق ذوزنقه زیبا و یکنواخت است و در نما و سقف کاربرد فراوانی دارد. ورق گالوانیزه ذوزنقه سبک هستند و به‌راحتی نصب می­شوند. در صورت نیاز آن­ها را رنگ می‌زنند تا علاوه بر ظاهری بهتر و زیباتر، مقاومت و استحکام بالاتری پیدا کنند.

 

 

ورق گالوانیزه ذوزنقه و انواع آن

 

 

مشخصات ورق گالوانیزه ذوزنقه 

ورق گالوانیزه ذوزنقه ماهیتی شبیه ورق گالوانیزه دارد. در هر متر ورق ذوزنقه حدود 6 موج وجود دارد. عرض از 100 تا 125 سانتیمتر متفاوت است و بعد از هم­پوشانی دارای عرض 98 سانتیمتر خواهند شد. طول ورق­ها باتوجه‌به سفارش مشتری متفاوت خواهد بود. ضخامت ورق گالوانیزه ذوزنقه بین 3/0 تا 2 میلیمتر است. ورق گالوانیزه ذوزنقه می­تواند رنگی یا بدون رنگ باشد. ورق گالوانیزه ذوزنقه فرم خاصی ازگالوانیزه است که‌موج‌هایی مربعی در عرض ورق دارد. چون ورق گالوانیزه ذوزنقه جزو ورق­های گالوانیزه است، تمامی ویژگی­های ورق گالوانیزه یعنی مقاومت در برابر خوردگی و اکسیدشوندگی را داراست.

درصورتی‌که نیاز باشد از این ورق در سقف به‌عنوان شیروانی استفاده شود، ورق گالوانیزه ذوزنقه را رنگ می­زنند تا علاوه بر اینکه ظاهر زیباتر و بهتری پیدا می­کند، مقاومت این ورق نیز افزایش خواهد یافت. ورق گالوانیزه ذوزنقه دارای چگالی آهن 68/7 و چگالی روی 14/7 گرم بر سانتیمتر مکعب است. علاوه بر پوشش سقف شیروانی که کاربرد اصلی ورق گالوانیزه ذوزنقه است به‌عنوان حصار دور زمین، دیوارهای سوله، به‌عنوان سقف عرشه فولادی و ... مورداستفاده قرار می­گیرد. ورق گالوانیزه ذوزنقه استحکام بالایی دارد، در برابر رطوبت و اکسیدشوندگی مقاوم است، به‌راحتی نصب می­شود و به‌ویژه نوع رنگی آن­ها ظاهری زیبا دارند، وزن کمی دارند و از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه می­باشند. بر خلاف تصور کاربران که هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد، مقاومت و استحکام ورق نیز افزایش خواهد یافت، ورق گالوانیزه ذوزنقه با وزنی کم و سبک بودن استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد و این مزیت از جمله مواردی است که کاربران را متقاعد می­کند تا از این نوع ورق در صورت لزوم استفاده کنند.

 

تفاوت ورق گالوانیزه ذوزنقه با ورق کرکره سینوسی

ورق گالوانیزه ذوزنقه نسبت به ورق کرکره سینوسی کارایی پایین­تری دارند. ورق گالوانیزه ذوزنقه به نسبت ورق کرکره سینوسی موج­هایی بافاصله دورتر از یکدیگر در عرض ورق دارند. ورق کرکره سینوسی در مقایسه با ورق گالوانیزه ذوزنقه موج­هایی بافاصله نزدیک­تر از یکدیگر در عرض ورق دارند. بر روی ورق گالوانیزه ذوزنقه فرمینگ ذوزنقه و بر روی ورق کرکره سینوسی فرمینگ نیم­دایره ایجاد می­کنند. مقاومت ورق گالوانیزه ذوزنقه­ای در مقایسه با ورق کرکره سینوسی بیشتر است. ورق کرکره سینوسی نسبت به ورق گالوانیزه ذوزنقه ارزان­تر است. هرکدام از ورق­های گالوانیزه ذوزنقه یا کرکره سینوسی را رنگ می­زنند تا علاوه بر پیداکردن رنگ و ظاهری بهتر مقاومت بالاتری نیز به دست آورند.

 

برای بررسی قیمت و خرید ورق گالوانیزه وارد لینک روبرو شوید - قیمت ورق گالوانیزه

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943