مقاوم ترین لوله در برابر سیلاب همراه با مشخصات لوله

لوله مقاوم و یا غیرمقاوم همه به منظور یک هدف تولید شده اند. استفاده از آنها کمک می کند انتقال سیالات، تصفیه آب، انتقال مواد فاضلابی و ساخت مخازن تحت فشار در نظام مهندسی با سرعت بالاتری ارائه شود. هرچه دوام بیشتری داشته باشد، هرکدام از موارد فوق با کیفیت بهتری اجرا می شود. مقاومت مانیسمان یکی از بهترین و با دوام ترین در بازار است. اما قیمت لوله مانیسمان به دلیل کارایی و مقاومت بالا، شاید برای تعدادی از مردم مناسب نباشد.

با این وجود شناخت مشخصات فنی لوله مانیسمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چراکه مزیت های فراوانی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی سایر لوله های مقاوم، که قیمت مناسب تری دارند، بپردازیم. لوله های مقاوم، در سیستم لوله کشی ساختمان ها، انتقال سیالات و بسیاری از صنایع مختلف، حرف اول را می زنند.  مقاومت انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. 

 

مشخصات لوله مناسب سیالات

لوله مقاوم به منظور انتقال آسان سیالات و گاز، انواع متفاوتی دارد. که در معماری ساختمان، هم از استحکام بالایی برخوردارند و هم به انتقال سیالات سرعت می بخشند، بیشترین استفاده و کاربرد را به خود اختصاص می دهند. لوله های تأسیساتی به عنوان مناسب ترین المان برای استفاده مهندسان در این زمینه شناخته می شوند. مقاوم برای عبور سیالات، بسیار پرکاربرد است.

لوله مقاوم فلزی و غیرفلزی از انواع تأسیساتی هستند. پس می توان گفت لوله های تأسیساتی براساس جنس و نوع ساخت، طبقه بندی می شوند. اما خود این لوله های فلزی و غیرفلزی نیز انواع مختلفی دارند. 

 

انواع لوله های تأسیساتی

 

لوله های تأسیساتی به همراه قیمت بروز لوله ها

 

انواع لوله فلزی

لوله مقاوم فلزی در دو دسته آهنی و غیرآهنی تقسیم بندی می شود. آهنی از جنس چدن و فولاد ساخته می شوند. سرسخت، علاوه بر مقاومت بالا در برابر فرسودگی، گرما و سرما، در سیستم لوله کشی فاضلاب نیز بسیار پراستفاده هستند.  غیرآهنی نیز دسته دوم لوله مقاوم فلزی را تشکیل می دهند. اغلب در جنس سرب، آلومنیوم، مس و روی تولید شده و سپس به دست مردم می رسند. غیرآهنی در تأسیسات ساختمانی، انتقال سیالات و سیستم های تهویه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع لوله غیرفلزی

لوله های غیرفلزی نسبت به لوله مقاوم فلزی، استحکام کمتری دارند. اما این محصولات تأسیساتی نیز برای انتقال سیال و امور آب رسانی بسیار مناسب هستند. از نظر جنس تولید متنوع هستند. به طوری که در جنس های مختلفی از جمله آلومنیومی، بتنی، سیمانی و پلاستیکی تولید می شوند. مقاومت نسبتاً خوب، قیمت پایین، وزن کم، حمل و نصب آسان و انتقال سریع آب، از جمله مهم ترین ویژگی های مثبت این دسته می باشد.

 

بهترین لوله مناسب ساختمان

 

  • لوله آهنی و فولادی

لوله مقاوم نباید در برابر فشار های بالا آسیب ببیند. همچنین باید در برابر پوسیدگی مقاوم عمل کند. به همین علت، لوله های مقاوم فولادی و آهنی ساخته شدند. بیشتر در سیستم لوله کشی سازه استفاده می شود. از جمله مزایای این محصول می توان به قیمت پایین، تحمل فشار و استحکام بالا اشاره کرد. عدم انعطاف پذیری و رسوب پذیری زیاد از جمله معایب آن هستند.
 

  • لوله‌ پلی پروپیلن

این لوله ها برخلاف لوله مقاوم فولادی، جنس چندان سخت و مقاومی ندارند. اما یکی از بهترین مدل های تولید شده از انواع خود هستند. به همین علت، کاربرد گسترده ای در لوله کشی آپارتمان ها دارند. این محصول پلیمری مزایای بسیاری از جمله وزن سبک، انتقال سریع مواد، فرسودگی پایین، رسوب پذیری ناچیز و قیمت بسیار مناسب را شامل می شود. مقاومت کم، تحمل فشار پایین، تغییر شکل بر اثر سرما و گرما از جمله اصلی ترین نقاط ضعف است.
 

  • لوله سوپرپایپ

لوله مقاوم و خوش ساخت سوپرپایپ، از جدیدترین در صنعت هستند. به شکل ورقه ای و جنس متفاوت تولید می شوند. مقاوم سوپرپایپ، محصول ترکیبی از خود به نام (5 لایه) ارائه داده است که هر لایه نقض دیگری را پوشش داده و کارایی آن را چندین برابر می کند. علاوه بر نصب آسان و سریع، بسیار مقاوم، انعطاف پذیر و رسوب ناپذیر هستند. بهترین راه برای بدست آوردن قیمت لوله ارتباط برقرار کردن با کارشناسان فروش می باشد.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943