لوله پلی اتیلن [ آشنایی کامل با پلی اتیلن کاربرد ونحوه تولید ]

متأسفانه هنوز در لوله کشی بسیاری از خانه های قدیمی، شاهد نشتی، شکاف و آسیب های کوچک و بزرگ هستیم. در آن روزگار لوله های فلزی روکار، در بین مردم ترویج پیدا کرده بود. وظیفه انتقال مایعات و گازها را داشتند. اما به دلیل کیفیت نامطلوب و مقاومت بسیار پایین، دچار زنگ زدگی و آسیب های پی در پی شده و به تعویض فوری و یا تعمیر اساسی نیاز پیدا می کردند.

در آن زمان به دلیل خرابی های دومینو وار، لوله کشی یکی از پردرآمد ترین مشاغل آن روزگار بود. اما به تدریج، دیگر این شغل فروغ قبل خود را نداشت. چراکه مهندسان و صنعت گران چاره ای یافتند و چیزی نگذشت که تعداد انبوهی فلزی و پلاستیکی با کیفیت بالا، روانه بازار شدند. البته پلاستیکی به دلیل جبران معایب فلزی، به محبوبیت ویژه دست یافتند.

البته که فلزی نیز بی کار نماند و نمونه ای باکیفیت به نام مانیسمان از خود ارائه دادند. اما قیمت لوله مانیسمان به دلیل امتیاز های درخشان، نسبت به انواع پلاستیکی گران تر بود. به همین دلیل پلاستیکی به دلیل کیفیت ارزنده و قیمت مناسب تر، مرکز توجهات را از انواع فلزی ربودند. لوله های منعطف و مقاومی که کاربرد بسیاری دارند. این لوله های پلاستیکی، به عنوان لوله پلی اتیلن شهرت دارند.

 

لوله پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن، یک لوله پلاستیکی و در عین حال بادوام است. جنس لوله پلی اتیلن، همانطور که از نامش می شود فهمید، از مواد شیمیایی پلی اتیلن ساخته شده است. چیزی نگذشت که اعتماد مصرف کنندگان را بدست آورد به دلیل ویژگی های ممتاز و کاربرد وسیع در صنایع گوناگون، فراگیر شده است. یکی از امتیازات درخشان آن مقاومت در برابر مواد شیمیایی آلی و غیر آلی است.

تحقیقات ثابت کرده که لوله پلی اتیلن حدود 15 برابر، مقاومت بیشتری نسبت به لوله های فلزی در برابر مواد شیمیایی دارد.  لوله پلی اتیلن در ابتدای عرضه خود، دچار شکاف و ترک خوردگی می شد. اما مزیت حمل و نصب آسان و انعطاف پذیری بالا، باعث شد که از دور دشوار این رقابت خارج نشود. افزایش فروش این محصول در ادامه، توجه بیشتر مهندسان را به همراه داشت. به این ترتیب مشکلات این محصول یکی پس از دیگری برطرف شد. حالا استفاده از این محصول تنها به آب رسانی خانه ها، محدود نمی شود. بلکه در صنایع بزرگتر و دشوارتر نیز این محصول ردپای آشکاری از خود به جا گذاشته است.

 

مهمترین ویژگی لوله پلی اتیلن

 

قیمت انواع لوله

 

لوله پلی اتیلن در برابر ساییدگی خود را مقاوم نشان داده است. به همین دلیل برای انتقال مایعات شامل خرده مواد جامد، بسیار مناسب است. به دلیل جنس سخت و مقاوم، دچار خط و خش نشده و بدنه ای ضد ضربه دارد. از آنجا که سطح درونی آن صاف و با زبری کم است، انتقال مایعات با سرعت بالا صورت می گیرد. در ادامه با خلاصه مهمترین ویژگی های این محصول آشنا می شوید.

  • قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه
  • مقاوم در برابر انواع آفت ها همچون مواد اسیدی و شیمیایی، در مصارف کشاورزی
  • عمر طولانی حدود 100 سال ( طول عمر حداکثر 50 سال، باور اشتباهی است که در بین مردم رواج یافته است)
  • کیفیت بالا و جنس مقاوم
  • حمل و نقل آسان
  • نصب راحت در عمق های بالا
  • وزن سبک

 

کاربرد لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن توانست بار سنگینی را از دوش تولید کنندگان بردارد. چراکه تولید این محصولات، آسان تر از فلزی بوده و حمل و نقل بی دردسری دارد. لوله پلی اتیلن باوجود کاربرد و مزایای فراوان، از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است. به دلیل کاربرد گسترده در صنایه مختلف، توانسته نیاز بسیاری از مردم جهان را رفع کند. در سیستم انتقال سیال سراسر کشور کاربرد داشته و باوجودش ، آب رسانی به روستاها و مناطق محروم، بسیار راحت تر انجام می شود. لوله پلی اتیلن همواره تأثیر فوق العاده ای در بهبود شبکه فاضلاب روستاها و شهرها داشته است. انتقال آب و مواد مختلف، با سرعت بالا امکان پذیر است. همچنین نباید از سایر فواید آن، از جمله کاربرد در آبیاری قطره ای، پوشش کابل ها، کاربرد در جهت تهویه فضا و انتقال پسماند های شیمیایی غافل شد. خلاصه کاربرد های این محصول، در ادامه نام برده شده است. برای بررسی لیست قیمت لوله با ما همراه باشید.
 

خلاصه کاربرد ها

  • پوشش کابل و فیبر نوری
  • انتقال سریع آب دریا
  • کاربرد در خطوط انتقال فراورده های نفتی
  • کاربرد در مصارف کشاورزی
  • استفاده در خطوط سیالات
  • استفاده در خطوط تهویه مناطق
  • استفاده در خطوط پرفشار
  • کاربرد در خطوط آب سرد برای صنایع گوناگون (پلایشگاه ها و کارخانه پتروشیمی)

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943