لوله پلیکا چیست ؟ آیا استفاده از لوله پلیکا بهترین انتخاب است؟

در امر ساختمان‌سازی از لوله‌های مختلفی استفاده می‌شود که شاید بتوان از لوله پلیکا بعنوان یکی از لوله‌های پرمصرف در داخل ساختمان نام برد. معمولاً این‌گونه لوله‌ها به دو شکل PVC و U-PVC تهیه می‌شوند و از مهمترین تفاوت‌های این دو نمونه از لوله پلیکا این است که نوع U-PVC به شکل نرم‌شده‌ی نوع پولیکا PVC است. از خصوصیات لوله پلیکا می‌توان به رنگ خاکستری یا سفید آنها اشاره کرد که روش تولیدشان نیز نسبتاً آسان بوده و با توجه به اینکه وزن پایینی نیز دارند، برای جابجایی‌شان کار سختی در پیش رو نخواهیم داشت.

 

 

لوله پلیکا چیست؟

به طور کلی به لوله‌هایی با رنگ خاکستری که دارای وزن سبک و البته محکم هستند، و می‌توان از آنها در صنعت ساختمانی برای منتقل کردن آب و حتی فاضلاب استفاده کرد، لوله پلیکا گفته می‌شود. پلیکا برندی است که برای اولین بار این نوع از لوله را تولید کرده است و در واقع نوع U-PVC پرمصرف‌ترین نوع لوله پلیکا است که در صنایع مختلف بکارگیری می‌شود. از ویژگی‌های این لوله که دارای قیمت مناسبی نیز است مقاومت بسیار بالای آن در برابر پوسیدگی خواهد بود. حال که فهمیدیم لوله پلیکا چیست کاربرد های ان را بیان می‌کنیم.

 

 

لوله پلیکا چیست و کاربرد لوله پلیکا

 

 

 

کاربرد لوله پلیکا

این‌گونه از لوله‌ها براای مصارف مختلفی در نظر گرفته می‌شوند که در ادامه به مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

 

  •  انتقال فاضلاب

برای ساختمان‌ها نیاز است که از یک لوله‌ی مناسب از هر لحاظ، بعنوان یک منتقل کننده فاضلاب بهره برد که لوله پلیکا یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود چرا که هم از لحاظ اقتصادی بصرفه خواهد بود و هم از لحاظ استحکام و نحوه راحت اجرای آن. از لوله پلیکا برای فاضلاب‌های ساختمانی، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه بکارگیری خواهد شد.

 

  •  کابل‌های مخابراتی

یکی از کارهایی که بعد از ساختمان‌سازی باید انجام داد مدیریت و انتقال سیم‌های برق و کابل‌های مخابراتی است که بهترین لوله‌ها برای این منظور پولیکا بوده که معمولاً از مکان‌هایی مانند جداره‌ی دیوار یا زیرزمین گذر داده می‌شوند تا آسیب جدی به آنها وارد نشود. البته دقت کنید که لوله‌های پلیکا برای این‌گونه مصارف از ضخامت‌های کمتری برخوردار هستند تا فشار کمتری به آنها وارد شود.

 

  •  ناودانی

از دیگر کاربردهای لوله پلیکا استفاده از آن در داخل ساختمان‌هاست که برای خارج کردن هوای اضافی از درون ساختمان‌ها بکارگیری خواهد شد. این‌گونه از لوله پلیکا نیز دارای ضخامت‌های پایین بوده که از قیمت‌های مناسبی نیز برخوردار هستند.

 

 

 

لوله پلیکا و مزایای آن

 

 

مزایا و معایب لوله پلیکا

لوله‌های پلیکا دارای مزیت‌هایی است که استفاده از آن را بیشتر مورد توجه قرار داده است. هر چند بکارگیری از آنها ممکن است بعضی از مشکلات را نیز ایجاد کند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

 

  •  مزایا

استفاده از لوله در زیر خاک ممکن است آنها را در معرض آسیب‌هایی مانند خوردگی قرار دهد، به همین منظور بهترین انتخاب برای این‌گونه مواقع بکارگیری از لوله پلیکا است که مقاومت بسیار مناسبی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهد. ضمناً توجه داشته باشید با توجه به اینکه این‌گونه از لوله‌ها دارای وزن پایینی هستند، اگر بنا به انتقال آنها باشد، کار چندان سختی پیش رو نخواهیم داشت و به طور کلی حمل و نقل آنها به راحتی ممکن خواهد بود. ضمناً در نظر بگیرید که نصب لوله پلیکا ساده بوده و نیاز به داشتن تخصصی خاصی نیست. از طرف دیگر این‌گونه لوله یک رسانای فوق العاده هستند و استفاده از آنها در محل‌هایی مانند کابل‌های برق بدون دغدغه‌ انجام خواهد شد. از دیگر مزیت‌های بهره بردن از لوله پلیکا می‌توان به قیمت ارزان آن اشاره کرد که در دسترس اکثر افراد قرارد دارد.

 

  •  معایب

در کنار مزایای بی‌شماری که لوله پلیکا دارد، معایب آن را نیز قبل از استفاده باید در نظر گرفت که یکی از مهمترین آنها، تحمل بسیار کم لوله در برابر ضربه است. در واقع لوله پلیکا بسیار شکننده بوده و اگر بنا به استفاده از آن در محل‌های پر فشار باشد باید در انتخاب آن تجدیدنظر کنیم. ضمناً این‌گونه لوله‌ها منعطف نبوده و امکان تغییر شکل در آنها وجود ندارد.

 

 

برای بررسی قیمت و خرید لوله وارد لینک روبرو شوید - قیمت لوله 

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943