ورق فسفر برنز  چیست؟

فسفر برنز را می‌توان از مهم‌ترین آلیاژهایی به شمار آورد که کاربردهای زیادی در صنایع جهانی دارد. این آلیاژ به شکل لوله، مقاطع گرد و در مواردی ویژه و خاص به شکل چهارگوش و ورق به کار می‌رود. ورق فسفر برنز در ابعاد، اندازه‌ها و سایزهای گوناگونی وجود دارد که هریک موارد کاربرد مخصوص به خود را دارند. در این مطلب به صورت تخصصی در خصوص ورق فسفر برنز و ویژگی‌های مربوط به آن صحبت خواهیم کرد. 
 
یکی از انواع آلیاژهایی که می‌توان آن را جزء آلیاژهای تولید شده از عنصر مس به شمار آورد، فسفر برنز است که می‌توان گفت یکی از مواد اولیه مهم در صنایع محسوب می‌شود. از این آلیاژ، ورق فسفر برنز تولید می‌کنند. فسفر برنز دارای ویژگی‌هایی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: 
 
این آلیاژ را می‌توان در دسته بهترین و قوی‌ترین رساناهای جریان برق قرار داد. 
  • خاصیت فنری این آلیاژ، بهترین ویژگی برای ساخت انواع فنر است. 
  • در برابر عوامل آسیب زننده همچون زنگ زدگی مقاومت و دوام قابل قبولی دارد. 
  • انعطاف بالا، یکی از ویژگی‌ها و خاصیت‌های بارز ورق فسفر برنز است. 
  • و نکته دیگری که در خصوص این نوع ورق می‌توان به آن اشاره کرد این است که در آن خاصیت مغناطیسی وجود ندارد. 

 

 

ورق فسفر برنز چیست؟

برای بررسی و کسب اطلاعات بیشتر، برنز همراه ما باشید.

 

ورق فسفر برنز کاربرد وسیع و گسترده‌ای در صنایع دارد. مهم‌ترین کاربردی که می‌توان برای این محصول در نظر گرفت، استفاده از آن برای تولید و ساخت محصولات الکتریکی است. دلیل مهمی که از این آلیاژ در ساخت قطعات الکتریکی استفاده می‌شود ویژگی فنری بودن آن است. این خاصیت در ورق فسفر برنز باعث می‌شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کرده و در برابر خستگی فلزات از خود استحکام بسیار خوبی به نمایش بگذارد که در نهایت به فرم‌پذیری آن منجر می‌شود. همانطور که چندی پیش عنوان کردیم از خصلت‌های مهم مقاومت آن در برابر زنگ زدگی است. صنایعی که بیشترین ارتباط را با آب دارند همچون صنعت کشتی‌سازی مهم‌ترین صنایعی هستند که به دلیل‌عدم زنگ زدگی ورق فسفر برنز از آن استفاده می‌کنند. 
خب حال می‌خواهیم بدانیم کیفیت را چگونه می‌توان تشخیص داد. یکی از موادی که در تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد، قلع است. به میزانی که قلع به کار رفته در تولید ورق فسفر برنز بیشتر باشد، دوام و سختی این آلیاژ افزایش پیدا می‌کند. یکی از نکات بسیار مهمی که آگاهی از آن بسیار مهم است این مسئله می‌باشد که به علت افزایش روزانه قیمت قلع در بازار، برخی از افراد سودجو با سوء استفاده ازعدم آگاهی مشتریان، میزان قلع موجود در تولید فسفر برنز را کاهش داده و به دنبال آن قیمت محصول را نیز به صرفه‌تر اعلام می‌کنند. حال آنکه مصرف کنندگان بر این باورند که محصولی مرغوب، باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه را خریداری کرده اند. 
 
 
 
 
 
 
شناخت ورق فسفر بزنز
 
نتیجه این کار آن است که مصرف کنندگان، بعد از به کار گیری ورق فسفر برنز در صنایع خود، متوجه خروجی‌های بی‌کیفیت و نامرغوب شده و در نهایت با خسارات جبران ناپذیری دست و پنجه نرم خواهند کرد. بهتر است بدانید که ورق فسفر برنز در گریدها و درجه‌های مختلفی از نظر خلوص در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. این گریدها براساس استانداردهای خاصی در نظر گرفته می‌شوند. از آن جایی که اکثر محصولات فسفر برنز در دسته تولیدات وارداتی قرار می‌گیرند، همگی آن‌ها دارای شناسنامه مخصوص و اطلاعات کاملی هستند که می‌توانید به هنگام سفارش، تمامی این موارد را از فروشنده محصول دریافت کنید. 
درخصوص ابعاد و اندازه‌های ورق فسفر برنز نیز می‌توان گفت که لیست متنوعی از ابعاد و اندازه‌ها را می‌توان برای آن در نظر گرفت. ضخامت‌های که کاملا اصولی و استاندارد طراحی می‌شوند از یک صدم شروع شده و تا اندازه‌های ۵ میلی متر ادامه پیدا می‌کنند. فروش ورق‌های فسفر برنز به صورت متری نیز امکان‌پذیر است. اگر در صنعتی مشغول هستید که از این محصولات به صورت انبوه استفاده می‌کنید، برای قیمت ورق فسفر برنز با ابعاد و ضخامت‌های بالا بهتر است قبل از اقدام به خرید، نیازمندی‌های خود را با مسئولین فروش در میان بگذارید تا راهنمایی‌های لازم به شما ارائه شود. 
در این زمینه، کارخانجات و واحدهای به خصوصی هستند که با دستگاه‌های مخصوص، عملیات برش رول ورق فسفر برنزی را با دقت بالا و کاملا اصولی مطابق با نیاز مشتریان انجام می‌دهند. قیمت ورق فسفر برنزی با توجه به تغییر قیمت مواد اولیه و نوسانات بازار جهانی، متغیر است. از این رو برای کسب اطلاع از آخرین قیمت روز این محصولات حتما با فروشگاه‌ها و مراکز معتبر آن در ارتباط بوده و لیست قیمت‌ها را از این طریق استعلام کنید.
 
 
 
برای بررسی و کسب اطلاعات بیشتر ورق آلیاژی همراه ما باشید.

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943