فروفسفر چیست؟

فروفسفر را می‌توان در دسته آلیاژهایی قرار داد که برای ساخته شدن به آهن و فسفر نیاز دارند. میزان فسفر موجود در این ماده بین ۲۲ تا ۲۸ درصد است و استفاده از آن می‌تواند باعث افزایش ماشین کاری و بالا بردن استحکام در فولادهای کم کردن شود. از فروفسفر به عنوان یکی از ماده‌های فرعی در تولید فولاد یاد می‌کنند. این ماده حاوی آهن و فسفر است که موجب افزایش استحکام آن شده است. هر چه میزان فسفر استفاده شده برای این آلیاژ بیشتر باشد، کیفیت نهایی آن نیز بالاتر خواهد رفت. 
  • این ماده به صورت جامد خاکستری در طبیعت وجود دارد. بدون بو بوده و نقطه ذوب بالایی دارد.
  • در حقیقت فروفسفر خواص شگفت‌انگیزی به آلیاژهایی که به آن‌ها افزوده خواهد شد، می‌دهد. این فروآلیاژ کاربردی علاوه بر ایجاد مقاومت در محصولات، قابلیت خشک کنندگی هم دارند. این بدان معنی است که می‌تواند باعث از بین رفتن آب از نیتریک اسید قرار گرفته در فرمول محصولات شود. درواقع همین مسئله است که منجر به افزایش استحکام مواد در مقابل زنگ زدگی، بعد از اضافه کردن فروفسفر به آن‌ها شود. به این خواص، همچنین باید جلوگیری از اکسیداسیون را در فواصل زمانی طولانی مدت، اضافه کرد. 
  • امروزه فروفسفر در شکل‌های گوناگون مانند مفتول، سیم و یا در اشکال شمش و پودر ساخته می شوند. در بین تمامی این اشکال، حالت پودری این ماده دارای پایداری پایینی بوده و این قابلیت را دارد تا بعد از معلق شدن در هوا، به حالت اشتعال دربیایید. 
 
 

مزایای استفاده از فروفسفر

  • همانطور که متوجه شدید فروفسفر آلیاژ حاصل از آهن و فسفر است که درصد و میزان فسفر داخل آن، کیفیت این فروآلیاژ را تعیین می‌کند. به طور کلی کاربرد فروآلیاژها این است که در نقش یک افزودنی به مذاب فلزات، در صنایع متعدد مانند ریخته‌گری مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
  • فروفسفر هم یک ماده افزودنی است که به جهت تولید فلزات فروس، مشخصه‌های زیادی را در آلیاژ ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ماده، خشک‌کردن آلیاژ از هرگونه آب و رطوبت است. 
  • به علاوه با اضافه کردن فروفسفر، آلیاژها از هرگونه اکسیداسیون و زنگ زدگی حفظ خواهند شد، به همین علت از این فروآلیاژ برای تولید چدن و ریخته‌گری فسفری استفاده می‌شود. البته به تمامی این موارد باید استفاده از فروفسفر را در رنگ امیزی‌های آسترکاری سیلیکات روی معدنی، رنگ امیزی آسترکاری غنی با روی اپوکسی و رنگ امیزی رسانا برای بالا بردن مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی را هم اضافه کرد. 
  • ناگفته نماند که از این ماده می‌توان به عنوان یکی از مواد سازنده در فولادهای کم آلیاژ که مقاومت مناسبی دارند نیز استفاده می‌کنند. ناگفته نماند که اضافه کردن تنها میزان اندکی فسفر می‌تواند به خوش تراش شدن فولاد، کمک فراوانی کند. 
  • از جمله سایر مصارف فروفسفر در تولید بوش‌های ظریف و تولید انواع پودر جوشکاری است. واحدهای تولیدی لوله چدنی هم از پودر فروفسفر مصرف می کنند. این ماده می‌تواند به عنوان پلیمریزاسیون، دیگر واکنش‌ها را کاتالیزور کند. 
  • از دیگر صنایعی که فروفسفر در آنها کاربرد دارد، می‌توان به صنایع نظامی و کشاورزی اشاره کرد. 
 
 
 
 
فروفسفر چیست؟
 
 
 
 

بررسی ارزش فروفسفر و عوامل مؤثر بر آن

به صورت عمده صنایع ساخت میلگرد را می‌توان از خریداران اصلی فروفسفرها دانست. در قسمت‌های قبل نیز به موارد مصرفی این ماده اشاره شد که عبارت‌اند از: 
  • ریخته‌گری فسفر
  • ساخت چدن
  • ساخت فولادهای مستحکم و با آلیاژ پایین
  • استفاده به عنوان عامل اسیدکننده فولادها
  • رنگ‌آمیزی آسترکاری غنی شده با روی اپوکسی
  • رنگ امیزی آسترکاری سیلیکات روی
  • رنگ‌آمیزی رسانان برای بالا بردن مقاومت در برابر خوردگی
 
 

معتبرترین فروشنده فروفسفر

در قسمت‌های قبل اشاره داشتیم که فروفسفر جز مواد بسیار حساس بوده که کیفیت آن، می‌تواند به صورت مستقیم بر روی کیفیت مواد تولید شده از آن، تاثیر بگذارد به همین دلیل نیاز است تا خرید خود را از مراکز فروش معتبر که دارای کیفیت تایید شده‌ای هستند، انجام دهید. همچنین در زمان خرید این محصول باید نکته مهمی را در نظر گرفت؛ این ماده بعد از مشتعل شدن، گازهای بسیار سمی از خود بیرون می دهد. اگر قصد خرید این محصول را دارید می‌توانید آن را به شکل‌های کلوخه ای، گرانول و یا پودر، بسته به نیاز خود، خریداری کنید. 
هم اینک نمونه‌های وارداتی فروفسفر و محصولات تولید داخل، در بازار موجود است که با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. برای آگاهی از به روز و سفارش فروفسفر می‌توانید با فروشندگان و تأمین کنندگان این محصولات که تجارت گرام هم یکی از برترین آن‌هاست، ارتباط برقرار نمایید. تجارت گرام، از معتبرترین عرضه کنندگان فروفسفر بوده که شرایط خرید آنلاین این ماده را برای صنعتگران و متقاضیان مهیا کرده است. 
 
 
 
برای بررسی قیمت و خرید فروفسفر وارد لینک روبرو شوید - قیمت فروفسفر
 

امتیازدهی به این مقاله (5.00)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943