فرو تنگستن چیست؟

خواص فوق العاده‌ای که قطعات فولادی به ارمغان آورده‌اند، فقط به واسطه وجود آهن و کربن نیست. در واقع چیزی که سبب این کاربرد گسترده شده است، عناصر آلیاژی موجود هستند که از فروآلیاژها تأمین می‌شوند. این محصول در حال حاضر نقش بسیار مهمی در صنعت فولاد سازی بازی می‌کند و کیفیت آن به طور مستقیم بر کارایی محصولات این صنعت مهم تأثیر می‌گذارد. از جلمه این فروآلیاژها می توان به فروتنگستن اشاره کرد که در ادامه می خواهیم بیشتر راجع به آن صبحت کنیم.
 
 
 

انواع فروآلیاژها

همچنین این مواد نسبت به عناصر خالص از نقطه ذوب پایین‌تری برخوردار بوده و هنگامی که به فولاد مایع اضافه و با آن ترکیب می‌شوند، خواص دلخواه برای تولید محصولات منحصر به فرد در آن‌ها ایجاد می‌نمایند. از آن جایی که فروآلیاژها توانسته‌اند تحولات زیادی در صنعت فولادسازی به وجود بیاورند و این صنعت با استفاده از این محصولات به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کرده کشورهای زیادی در حوزه تولید آن فعالیت می‌کنند که به طور مثال می‌توان به کشورهایی مثل چین، روسیه و هند اشاره کرد. از این فروآلیاژهای مختلف می توان به فروتنگستن اشاره کرد.
 
 
 

فرو تنگستن و خواص آن

فرو تنگستن یکی از مهم‌ترین انواع فروآلیاژها است که وزن زیادی دارد و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. ساختار این نوع فروآلیاژ به گونه‌ای است که می‌تواند سختی آلیاژها و قابلیت هدایت الکتریکی آن‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش بدهد. این نوع فلز نقطه ذوب مناسبی دارد و به همین دلیل نیز در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که صنعت هوا و فضا، صنعت نظامی و صنعت فولاسازی مهم‌ترین آن‌ها هستند. نقطه‌ ذوب این ماده بی‌نظیر شرایطی را فراهم کرده است که تولید مواد بسیار همگن راحت‌تر انجام شود و  با وجود آن دیگر نیازی نیست که وقت و انرژی زیادی برای تولید این نوع مواد صرف شود.
در سال ۱۸۹۸ دانشمندان دریافتند که فولاد حاوی تنگستن می‌تواند برای برش سریع سایر فولادها به کار رود. بنابراین به صورت آلیاژ مورد استفاده قرار گرفت، به طوری که امروزه یک آلیاژ فلزی کاربردی و مهم به حساب می‌آید. فرو تنگستن از مخلوط سنگ آهن و تنگستن تولید می‌شود و ویژگی بارز آن، نقطه ذوب بالا پس از کربن است. در واقع ترکیب آهن با تنگستن که به آن فرو تنگستن گفته می شود، به عنوان یک افزودنی به فرآیند تولید فلزات فروس، خواص متعددی به آلیاژ جدید اضافه می‌کند. 
 
 
 

فرو تنگستن چه کاربردهایی دارد؟ 

  • از آن جایی که فرو تنگستن پایداری خوبی داشته و چگالی مناسبی نیز دارد، در تولید آلیاژ فلزهای از نوع سنگین کاربرد دارد. به طور مثال نیز می‌توان به مواردی مثل وزنه‌ها و پارسنگ‌ها اشاره کرد.
  • در صنعت نظامی برای ساخت گلوله به جای سرب، فرو تنگستن به کار برده می شود. 
  • با استفاده از فرو تنگستن  نمک خاصی به دست می آید که در صنایع شیمیایی استفاده می شود. همچنین در دباغی کاربرد دارد.
  • جواهر سازی از دیگر مواردی است که در آن از این ماده استفاده می شود و چیزی که موجب این صنعت به فروتنگستن روی بیاورد این است که این ماده با پوست انسان سازگار است و جواهرآلاتی که با آن ساخته می‌شود باعث ایجاد حساسیت نمی‌شوند.
  • فرو تنگستن در صنعت پزشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه اکثر تجهیزات برشی اتاق عمل با استفاده از همین ماده ساخته می‌شوند.
  • با توجه به این که ابزاری که با فرو تنگستن ساخته می‌شوند در مقایسه با ابزارهای فولادی تیزتر هستند سال‌ها است که برای ساخت وسایل ماشین کاری به جای فولاد از فرو تنگستن استفاده می‌شود.
  • مقاومت سایشی فرو تنگستن باعث شده است که صنعت معدن نیز برای ساخت ابزارآلات مورد نیاز خود از آن استفاده کند. یکی از مهم‌ترین وسیله‌ای هم که با این فلز ساخته می‌شود نوک دریل‌های استخراج کننده است.
  • فرو تنگستن در افزایش نقطه ذوب هر آلیاژی تأثیر دارد، در نتیجه می‌توان نتیجه گرفت که در حوزه‌های مختلف مانند ریخته گری، هوافضا و الکترود جوشکاری گزینه‌ای مناسب و کاربردی به حساب می‌آید. 
  • یکی از مهم‌ترین موارد استفاده فرو تنگستن در صنعت فولاد، ساخت فولادهای با سرعت بالا، فولادهای ابزاری، ساختاری، ابرآلیاژها و غیره است. این ماده سختی‌پذیری حرارتی، پایداری در برابر ضربه و ساییده شدن فولاد را بهبود می‌بخشد. 
     

 

 

فروتنگستن چیست؟

 

 

 

موارد دیگری که نیازمند فرو تنگستن هستند، عبارتند از: 

  • به عنوان سپر در موارد نظامی
  • مخازن حرارتی
  • وزنه‌های تعادل
  • مرمی‌ها و نارنجک‌ها
     

 

عوامل مؤثر بر ارزش فرو تنگستن در بازار

فرو تنگستن در انواع مختلفی روانه بازار می‌شود .به عنوان مثال برخی نمونه‌های فرو تنگستن که خالص تر هستند، حاوی فلز پودری که با مقیاس نانو موجود بوده و برای مواردی از جمله قرص‌های رسوب دهی فیلم نازک و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.  با این اوصاف قاعدتاً قیمت این محصول نمی‌تواند ثابت باشد و ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف  تغیر کند. این نکته نیز قابل ذکر است که قیمت آن مانند بسیاری از محصولات مختلف، ارزش فرو تنگستن نیز تابع برخی عوامل بوده که در ذیل برخی از آن‌ها آورده شده است: 
  • ابعاد 
  • کیفیت محصول (گرید) 
  • مقدار تنگستن خالص در آلیاژ
  • وجود حداقل ناخالصی برند و شرکت سازنده فرو تنگستن
  • هزینه حمل و نقل
  • نرخ جهانی ارز
     

 

سفارش آنلاین فرو تنگستن

گفتنی است که بخش اعظمی از فرو تنگستن موجود در جهان در کشورهای پرتغال، چین، روسیه و بولیوی تولید می‌شود. همچنین تنگستن به فرم‌های معدنی ولفرامیت، فربریت، شیلیت و هوبنریت یافت می‌گردد. کشور ما نیز برای این که بتواند نیاز صنعت‌گران داخلی را تأمین کند سالانه مقدار قابل توجهی از این محصول را وارد می‌کند. البته هم اکنون فروتنگستن با کیفیت‌های مختلفی در بازار کشور ما فروخته می‌شود و از آن جایی که کیفیت این محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر صنعت‌گری باید از بهترین نوع آن استفاده کند توصیه ما به کسانی که قصد خرید این محصول را دارند این است که برای این کار به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنند تا بتوانند بهترین نوع این محصول را با یک قیمت مناسب خریداری کنند و در حین استفاده از آن با مشکلی مواجه نشوند و در صورتی هم که در این زمینه تجربه‌ای ندارند و تازه کار هستند بهتر است که قبل از خرید با یک کارشناسان مشورت کنند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند و به اهداف‌شان دست پیدا کنند.
 
 
 
برای بررسی قیمت و خرید فرو تنگستن وارد لینک روبرو شوید - قیمت فرو تنگستن
 
 

امتیازدهی به این مقاله (4.75)

دیدگاه خود را بنویسید

لطفا شماره وارد کنید
021-22791943